Reggio Children | Centro Internazionale Loris Malaguzzi | Reggio Emilia Approach
WEBINAR ON DEMAND

Documentation and professional development

This webinar is part of A SERIES OF WEBINARS ON DOCUMENTATION - Making Learning Visible. These webinars were recorded in November-December 2020.

This webinar is on demand. You can view it whenever you like for 6 months after purchase, in your personal area.


Finally it is privileged terrain for adults for observation, for reflection, for knowledge of strategy and evaluation of the ways children produce and construct their conduct and evolutionary forms of knowing: for the possibilities [it offers] for adults to self-evaluate and self-adjust their expectations, their hypotheses, their capacity for predicting and reflecting on the acts and choices they realise with the children.
Therefore it is terrain that, through reciprocal maturations, reinforces knowledge of children and adults, produces professional learning, and improves the quality of their relations and interactions.

Loris Malaguzzi, Draft for a talk on research action probes

 

The educational experience that takes place in infant-toddler centres and preschools acquires its fullest meaning when documentation made in progress is revisited, reconstructed, re-signified, and evaluated, that is to say it is interpreted through the exchange and contribution of different points of view, in this way becoming a fundamental opportunity of development and self-development for every teacher. 

The diffused practice of documentation also becomes essential for informing and disseminating professional knowledge constructed in educational contexts with protagonist teachers and children.

Relatori
Tiziana Filippini
Pedagogista

Tiziana Filippini è Psicologa.
Per Reggio Children collabora alla realizzazione di progetti editoriali, consulenze e percorsi formativi attraverso la partecipazione a seminari e workshop in Italia e all’estero.

Mirella Ruozzi
Atelierista

Atelierista dal 1975 al 2016 dell’Istituzione Scuole e Nidi d’infanzia del Comune di Reggio Emilia.

Per Reggio Children collabora alla realizzazione di mostre, atelier, progetti editoriali, consulenze e percorsi formativi attraverso la partecipazione a seminari, workshop in Italia e all’estero.

Tematiche del video:
Progetti didattici Filosofia educativa (Reggio Emilia Approach) Documentazione

Entra a far parte della Reggio Emilia Approach digital community

Iscriviti alla newsletter per ricevere sconti esclusivi e informazioni su iniziative dedicate ai membri della nostra Community.
Ti informeremo, inoltre, appena il calendario dei nuovi appuntamenti formativi sarà online.

Accetti di ricevere la newsletter del sito Reggio Children. Potrai disiscriverti in qualsiasi momento grazie al link contenuto in ogni newsletter che ti invieremo.

Il Reggio Emilia Approach® è una filosofia educativa fondata sull’immagine di un bambino con forti potenzialità di sviluppo e soggetto di diritti, che apprende attraverso i cento linguaggi appartenenti a tutti gli esseri umani e che cresce nella relazione con gli altri.